Zielona herbata, czyli bogactwo zdrowia

Zielona herbata cieszy się opinią jednej z najzdrowszych – jeśli nie najzdrowszej – herbaty. Ma to swoje uzasadnienie. Ten rodzaj herbaty stosowany we właściwy sposób wesprze zdrowie, wspomoże proces odchudzania, a w zależności od sposobu parzenia – pobudzi lub zrelaksuje.

Zieleń dla zdrowia

Zielona herbata cieszy się powodzeniem zwłaszcza wśród osób chcących schudnąć. Wspiera ona proces przemiany materii, zmniejsza apetyt, pobudza enzymy trawienne i obniża poziom cukru. Ten rodzaj herbaty ma również działanie moczopędne, dzięki czemu wspomaga organizm w pozbywaniu się toksyn. Napar z zielonej herbaty jest pomocny w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych oraz w walce z miażdżycą. Zawartym w nim polifenolom przypisuje się działanie przeciwnowotworowe. Zielona herbata nie pozostaje obojętna dla urody. Regularne jej picie chroni skórę i opóźnia proces jej starzenia.

Jak ją pić?

Każda herbata ma swoje indywidualne wymagania odnośnie sposobu parzenia, które mają wyciągnąć z niej to, co najlepsze. Najważniejszą zasadą w przygotowywaniu zielonej herbaty jest zalewanie liści wodą przestudzoną, nie wrzątkiem. Po zagotowaniu wody należy odczekać około pięciu minut, aż jej temperatura spadnie do 70 stopni. Dopiero wtedy należy zacząć zaparzanie. Najbardziej wartościowa jest herbata liściasta, nieco gorszej jakości jest napar z torebki z herbatą. Raz zaparzone liście herbaty zielonej będą się nadawały do powtórnego zaparzenia bez utraty cennych właściwości.

Rano czy wieczorem?

Zielona herbata może pobudzić równie skutecznie, co kawa. Zawiera w sobie teinę, substancję w swoich właściwościach podobną do kofeiny. Aby uzyskać jak najlepszy efekt pobudzenia, herbatę należy parzyć krótko, do 3 minut. Dłuższe parzenie nada jej przeciwnych cech – będzie odpowiednia dla tych, którzy chcą się zrelaksować. Z tego względu zieloną herbatę można pić o każdej porze dnia. Należy pamiętać tylko o różnicy w jej działaniu w zależności od czasu parzenia. Herbata zielona ma zdolność do pobudzania trawienia, więc warto sięgać po nią między posiłkami, gdy chcemy wspomóc układ trawienny.